REGULAMIN SKLEPU
Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania i sprzedaży na stronie internetowej sklepu pod adresem: mindout.pl, zwanego dalej „Sklepem” przez i z osobą fizyczną zwaną dalej “Klientem” oraz zasady Newsletteru.
- 1 Postanowienia ogólne
- Sklep prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet. Informacje na temat swojej oferty Sklep zamieszcza na stronie mindout.pl. Sklep internetowy prowadzony jest przez Tymoteusza Gzyl, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą TYMOTEUSZ GZYL DESIGN, z siedzibą w Gdyni (81-506), ul. Kaczewska 24 lok. 26, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 9571147008 oraz REGON 522803746, będący usługodawcą, administratorem i właścicielem Sklepu, zwany dalej “Sprzedawcą”. Ze Sprzedawcą można się skontaktować pod numerem telefonu: 511-604-510 oraz przy użyciu adresu e-mail: [email protected].
- Do korzystania z usług Sklepu niezbędny jest dostęp do Internetu, konto poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Klient rejestrujący się w Sklepie musi posiadać numer telefonu oraz adres e-mail do wyłącznego użytku dla siebie. W celu prawidłowego funkcjonowania serwisu, komputer, smartphone lub inne podobne urządzenie użytkownika musi obsługiwać pliki typu „cookie”.
- Klient może kontaktować się ze Sklepem korzystając z danych teleadresowych dostępnych na stronie Sklepu w zakładce Kontakt lub poprzez zamieszczony tam formularz kontaktowy.
- Koszty korzystania ze środka porozumiewania się na odległość ze Sklepem w celu zawarcia umowy lub wykonania umowy nie są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z danego środka porozumiewania się.
- Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Sklepu, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazwa Sklepu, znaki towarowe Usługodawcy i/lub Sprzedawcy oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody Sprzedawcy.
- Zabronione jest korzystanie ze Sklepu w sposób zakłócający jej normalne funkcjonowanie. W sytuacji stwierdzenia nadużyć Sklep ma prawo uniemożliwić Klientowi dalsze z niej korzystanie.
- 2 Definicje
- Sklep – sklep internetowy działający na stronie www.mindout.pl należący do Tymoteusza Gzyl, działającego pod firmą TYMOTEUSZ GZYL DESIGN, z siedzibą przy ul. Kaczewska 24 lokal 26, 81-506 Gdynia, działającego na podstawie wpisu do Centralnej Informacji i Ewidencji Działalności Gospodarczej, numer NIP 9571147008, REGON 522803746. Ze Sprzedawcą można się skontaktować pod numerem telefonu: 511-604-510 oraz przy użyciu adresu e-mail: [email protected].
- Sprzedawca – to Tymoteusz Gzyl, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą TYMOTEUSZ GZYL DESIGN, z siedzibą przy ul. Kaczewska 24 lokal 26, 81-506 Gdynia, działającego na podstawie wpisu do Centralnej Informacji i Ewidencji Działalności Gospodarczej, numer NIP 9571147008, REGON 522803746.
- Sprzedaż – to Usługa sprzedaży Towarów, świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, której przedmiot stanowi zobowiązanie Sprzedawcy do przeniesienia na Klienta własności Towarów i ich wydania oraz zobowiązanie Klienta do odebrania Towarów i zapłaty Sprzedawcy oznaczonej ceny.
- Usługa – to usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, na podstawie umowy zawartej pomiędzy stronami za pośrednictwem Sklepu.
- Towar – to rzecz zaprezentowana w obszarze Sklepu przez Sprzedawcę w celu Sprzedaży.
- Konsument – to Klient, który jest osobą fizyczną i zawiera umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient – osoba fizyczna, pod warunkiem posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych, lub ograniczonej zdolności do czynności prawnych w przypadkach uregulowanych przepisami prawa powszechnie obowiązującego lub pod warunkiem posiadania zgody przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, na której rzecz przepisy prawa powszechnie obowiązującego przyznają zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą umowę o świadczenie Usługi.
- Regulamin – to niniejsze warunki umowne, których przedmiot stanowi świadczenie Usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, za pośrednictwem Sklepu.
- 3 Zakupy w Sklepie
Przy każdym produkcie jest określona jego cena wraz z podatkiem VAT. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon lub faktura VAT. Faktura VAT wystawiana jest w chwili, gdy wszystkie towary wybrane do zamówienia są skompletowane i gotowe do wysyłki, na kwotę łączną wszystkich kosztów umówionych z Klientem. Faktura ta stanowi dokument umowy zawartej na odległość.
- 4 Warunki płatności
- Obowiązującymi cenami za zamówione towary są ceny opublikowane na stronie Sklepu. Możliwe są następujące formy płatności za zamówiony towar:
- szybkie płatności internetowe (tzw. pay-by-link),;
- płatność online przez usługę Blik;
- płatność online przez usługę Google Pay;
- płatność online przez usługę Apple Pay,
- Sklep dopuszcza płatność przy użyciu następujących kart płatniczych Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest mElements S.A.
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- 5 Terminy i warunki realizacji zamówienia
- Zamówienia realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku. Termin dostawy zamówionego towaru uzależniony jest od ilości dni roboczych jakie potrzebne są od momentu potwierdzenia realizacji zamówienia do chwili skompletowania zamówionego towaru, przygotowania go do wysyłki oraz czas jaki potrzebny jest na dostarczenie towaru do zamawiającego. W przypadku sprzedaży wysyłkowej termin realizacji wynosi zazwyczaj około 3 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Sklep informacji o potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji z zastrzeżeniem pkt 2. Zamówienia złożone do godziny 12:00 każdego dnia roboczego realizowane są tego samego dnia z zastrzeżeniem pkt 2. i dotyczy to produktów dostępnych w danej chwili w sklepie.
- W przypadku wystąpienia ewentualnych przeszkód w terminowej realizacji zlecenia, Klient zostanie poinformowany o tym fakcie oraz o możliwościach zmiany lub anulacji zlecenia, nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy.
- Koszt dostawy uzależniony jest od sposobu dostawy zamawianego produktu, który zostanie wybrany przez Klienta. Koszt dostawy jest ustalany każdorazowo w procesie składania zamówienia.
- Sklep zobowiązuje się dostarczyć produkt bez wad prawnych ani fizycznych.
- Sklep odpowiada za wady fizyczne i prawne tkwiące w rzeczy w chwili jej doręczenia Klientowi. Odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi za wady fizyczne jest ograniczona w czasie do 2 lat od dnia dostarczenia rzeczy.
- W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- 6. Reklamacja
- Sprzedawca odpowiada względem Klienta, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (Rękojmia), wedle reguł określonych ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U.2024.1061), a zatem reklamacja towaru może nastąpić ze względu na wadę fizyczną, która polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową lub ze względu na wadę prawną, w szczególności jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej. Klient może złożyć reklamację, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.
- Reklamacje, z tytułu rękojmi za wady można składać pisemnie lub elektronicznie na dane: TYMOTEUSZ GZYL DESIGN, ul. Kaczewska 24 lok. 26, 81-506 Gdynia, e-mail: [email protected].
- Reklamacja powinna zawierać opis wady oraz w miarę możliwości dane Zamówienia i potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży (fakturę, paragon). Zwrotu reklamowanych Towarów Klient może dokonać poprzez odesłanie rzeczy na adres Sprzedawcy jak w ustępie poprzedzającym.
- W przypadku przesłania przez Klienta reklamacji drogą elektroniczną, rozstrzygnięcie reklamacyjne zostanie przesłane Klientowi jako odpowiedź zwrotna, również pocztą elektroniczną. W przypadku oświadczeń złożonych za pośrednictwem poczty tradycyjnej odpowiedź nastąpi za pomocą poczty elektronicznej na maila wskazanego w korespondencji lub Zamówieniu.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni licząc od dnia złożenia reklamacji wraz z opisem przyczyny oraz żądaniem Klienta.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji towar zostanie odesłany do Klienta wraz z opinią o niezasadności reklamacji.
- Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient może: 1) żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo 2) żądać usunięcia wady; albo 3) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, o których mowa w pkt. 1) lub 2).
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady spowodowane przyczynami nietkwiącymi w rzeczy w chwili wydania, tj. zwykłym zużyciem wskutek eksploatacji przez Klienta po wydaniu, działaniem lub zaniechaniem Klienta lub osób trzecich.
- 7 Odstąpienie od umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Jednakże jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia produktów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sklep o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną) i najpóźniej do 14 dni od dnia złożenia oświadczenia odesłać ubrania. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza znajduje się na stronie Sklepu.
- Konsument nie posiada prawa odstąpienia od umowy w przypadku umów:
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem jest produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta, na jego żądanie w części lub w całości, lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem jest produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sklep świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie;
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
- gdy zawarła je osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, w ramach tejże działalności, której zakres działalności gospodarczej określony w CEIDG jest bezpośrednio związany z zakupionym produktem.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sklep zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania zwrotu rzeczy.
- Zwrotu płatności Sklep dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zażąda lub zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie ponosi opłat wynikających ze sposobu zwrotu należności.
- Postanowienia niniejszego paragrafu oraz w zakresie w jakim dotyczą Konsumenta, stosuje się również do Klienta nie będącego Konsumentem, ale będącego osobą fizyczną zawierającą umowę związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG.
- 8 Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane w celu korzystania z usług świadczonych przez Sklep. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest umowa – art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, w zakresie niezbędnym do wykonania umowy. Odmowa podania danych może skutkować niemożliwością wykonania umowy sprzedaży lub dostawy.
- W przypadku wyrażenia odpowiedniej zgody przez Klienta – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest uzasadniony interes administratora danych – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegający realizacji celów marketingowych, poprzez promocję własnych produktów i usług.
- Prawnie uzasadnionym interesem administratora danych jest również zabezpieczenie Sprzedawcę przed ewentualnymi roszczeniami.
- Szczegóły przetwarzana danych osobowych określa Polityka Prywatności dostępna na stronie Sklepu.
- 9 Newsletter
- Newsletter jest usługą Sklepu, która polega o przesyłaniu Klientowi na adres poczty elektronicznej Klienta wybranej i dopasowanej informacji handlowej o zniżkach na produkty.
- Umowa o newsletter zawierana jest przez oświadczenie Klienta polegające na zaznaczeniu oświadczenia o wyrażeniu woli na otrzymywanie informacji handlowej od Sklepu. W celu korzystania z Newsletteru Klient musi posiadać ukończone 16 lat.
- Świadczenie usługi Newsletteru jest bezterminowe (na czas nieokreślony). Klient może w każdym momencie zrezygnować z usługi poprzez wybranie opcji w wiadomości od Sklepu „anuluj subskrypcję” lub inną równoznaczną opcję.
- Klientowi posiadającemu zarejestrowane konto na stronie Sklepu, korzystającemu z Newsletteru przysługą dodatkowe prawa, o których mowa Regulaminie Programu Lojalnościowego w zakresie tam opisanym i w czasie trwania usługi Newsletteru.
- 10 Rejestracja konta
- Regulamin określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Tymoteusz Gzyl Design
- Użytkownik przed rejestracją konta powinien zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności
Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem oraz akceptuje zawarte w nim postanowienia w całości i bez zastrzeżeń - Rejestracja konta jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu oraz Polityki prywatności
- Zgodnie z art. 8 ust 3 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną Regulamin określa w szczególności:
- rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,
- warunki świadczenia usług drogą elektroniczną,
- warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- tryb postępowania reklamacyjnego
- 11 Postanowienia końcowe
- Klient będący Konsumentem ma możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur, w tym dochodzenia swoich praw przed podmiotami zajmującymi się polubownym rozwiązywaniem sporów – dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację jego nowej treści na stronie internetowej Sklepu.
- Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów Sprzedaży zawartych przed datą jego zmiany.
- Publikacja informacji o zmianie Regulaminu następuje w obszarze strony internetowej Sklepu, w terminie 3 dni przed datą rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzmienia, z zastrzeżeniem, że zmiana może być wprowadzona bez zachowania 3-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Sprzedawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 3-dniowego okresu powiadomienia; (2) przeciwdziała nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Sklepu, w tym Usług i Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa, (3) wprowadzanie zmian redakcyjnych do niniejszego Regulaminu, o ile zmiany te nie prowadzą do zmiany treści lub znaczenia niniejszego Regulaminu. W tych przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Sprzedawca.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego (t.j.Dz.U.2024.1061) oraz przepisy Ustawy o prawie Konsumenta (t.j. Dz.U.2024.1796).
- Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
Promocje
Kod rabatowy 10% przy rejestracji konta
- Przedmiotem Promocji jest kod zniżkowy umożliwiający rabat -10% na produkty nieprzecenione ze strony mindout.pl
- Rabat przyznawany jest jednorazowo na zarejestrowane konto
- Rabat nie łączy się z promocjami, upustami, obniżkami, rabatami. Kod jest jednorazowy, przyznawany do pierwszego zamówienia złożonego z zarejestrowanego konta
- W przypadku zwrotu przez Klienta Produktu zakupionego w ramach Promocji, Sklep zwróci Klientowi wyłącznie cenę rzeczywiście zapłaconą za Produkt (obniżoną o wartość Rabatu).